Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 28 oktober 2021

Våran onsdag i bilder

 

Det var en regnig förmiddag så det blev en kortare promenad. När vi kom hem körde vi lite sjukgymnastik och träning. Här är slutövningen med godisbitar på båda tassarna som de inte få ta förrän de har slickat sig om munnarna. Man riktigt ser hur hjärnorna knakar😁😍.

Sedan blev det avkoppling i soffan för Solstrålen...

...medan Kaxmörten lekte med sin pipboll.


Själv stickade jag klar dessa vantar...

...vilket inkluderar de knöliga tummarna när man ska hålla ordning på flera färger och fem stickor😣.

Framåt kvällen tog jag en liten paus från stickningen och gick en promenad med hundarna samt röjde upp på vardagsrumsbordet och diskade.

Sedan var det tillbaka till stickningen och försöka lista ut hur jag skulle göra om detta mönster så att det passar till mitt garn. Gjorde det en gång för många år sedan men vet inte riktigt hur jag tänkte då. 

Solstrålen är SÅÅ OTROLIGT SÖT när han ligger och sover ihopkurad såhär. Så svårt att låta bli att gosa med honom...men jag vet vis av erfarenhet att det inte skulle uppskattas av honom... Men söt är han! Men ingen goshund tyvärr...

Till slut fick jag ordning på mönstret och jag tror att den här uppdaterade varianten kan bli riktigt snygg. Har skrivit upp ändringarna den här gången.

Skönt att känna att jag börjar bli riktigt duktig på vantstickning och bland annat vet hur jag ska tänka runt mönsteranpassning mm. Är faktiskt lite stolt över mig själv...och det är inte ofta jag känner så  nuförtiden. Just nu är jag väldigt tacksam att jag har mina handarbetskunskaper och för vad de kunskaperna tillför mitt liv💝.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!