Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 11 december 2017

Pepparkakor och julgodis

Idag har varit ännu en fullpackad dag med julförberedelser!


Under helgen gjorde jag en stor pepparkaksdeg som jag idag bakade ut till en massa pepparkakor, varav vissa ska tas med till syrran på Lucia då vi ska fixa årets pepparkakshus mm. Efter att jag hade gräddat alla plåtar med pepparkakor satte jag mig i soffan en stund för att skriva ett inlägg på julbloggen om årets julklappsspel. Dessutom blev det en kort tupplur innan jag studsade upp ur soffan igen och tog ut hundarna innan jag sedan återvände till köket för att göra julgodis till helgens julfirande med pappa och hans fru.

Knäck!
Allt gick bra förutom kolan så den får jag göra om i morgon; alltid är det några saker som går fel i köket under julstöket...


Medan jag pysslade med julgodiset kunde jag njuta av snöfallet utanför köksfönstret. Det var inte så mycket snö som kom, men det var tillräckligt för att täcka grangirlangen på balkongen med ett magiskt vackert lager med snö😍❄!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!