Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 23 juni 2020

Superfynd!

Idag när jag var och handlade - framför allt isglass eftersom jag skulle kunna leva på det i den här värmen - så fyndade jag sparrisbuntar för EN krona styck!!! Helt sjuk; jag var tvungen att kolla med scannern att priset på hyllan verkligen stämde...men det gjorde det. Så nu har jag 4 buntar sparris i kylen och funderar på vad jag ska göra med dem. Först tänkte jag sparrisrisotto (men det är inte direkt risottoväder ute just nu, eller äta dem rå (men är lite osäker på det). Nu funderar jag på att testa att göra mammas potatissallad och byta ut sockerärtorna mot sparris...eller ha både sockerärtor och sparris...
Ikväll gjorde jag hummus som jag sedan dippade morötter och blomkålsbuketter i. Perfekt kvällsmat i denna sommarvärme. Hade jag obegränsade resurser skulle jag leva på frukt, grönsaker och glass under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!