Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 20 maj 2019

Nya rutiner och nuvarande problem

Idag var jag och handlade mat till mig och godsaker till hundarna.

Jag har inte riktigt vant mig vid att bara handla till två hundar. Det känns inte riktigt rätt. Dessutom får jag tänka om när jag köper godsaker till dem. Förut köpte jag påsar med godsaker där innehållet kunde delas på tre hundar, och nu är det bara två hundar som ska dela på godsakerna...

Ett annat problem när det gäller handlingen är ju att jag just nu inte kan lämna hundarna själva hemma eftersom de är oroliga och stör grannarna nu när Alfahanen inte håller dem sällskap och ger dem trygghet. Det känns ärligt talat jättejobbigt, och just nu har jag liksom stoppat huvudet i sanden och orkar inte riktigt ta itu med det stora problemet. Så jag är med hundarna hela tiden och det innebär också att jag inte bara kan sticka iväg till affären en snabbis när jag behöver något.
Så jag fick verkligen tänka till idag när jag var till affärerna och försöka handla med lite framförhållning. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!