Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 10 maj 2022

I min ishockeybubbla

Ja, jag lever fortfarande. Jag har flytt in i NHL-ishockeyn och tittar på spännande slutspelsmatcher dygnet runt i princip. Det har varit fyra spännande matcher per dag vilket har passat mig utmärkt.

Den senaste tiden har varit väldigt jobbig för mig med mycket orostankar om framtiden, både när det gäller mig själv, hundarna och mina äldre släktingar. Därför har det varit SÅÅ skönt att få tänka på och leva sig in i något helt annat ett tag, och bättre verklighetsflykt än bra sport finns det inte i min värld. För min egen del var det avsaknaden av sport på tvn som var en av de värsta sakerna med pandemin. Sport har alltid hjälpt mig att skingra jobbiga tankar eller glömma bort den bistra verkligheten ett tag. När jag bodde i England så visade man NHL-matcher på nätterna några gånger i veckan (England är INTE en stor ishockey nation) och jag njöt verkligen av att ha chansen att titta på ishockey. Tyvärr blev det en lockout säsong 2004-2005 då ligan ställdes in, och jag saknade mina ishockeymatcher så mycket. Det blev nog en av många olika anledningar till att jag lämnade England och flyttade hem i början på 2005. 

Washington Capitals har spelat ok och har 2-2 i matcher mot Florida. Dock är det nästan för spännande och jobbigt att titta på när de spelar... Jag föredrar nästan att titta på de andra matchserierna där jag inte håller på något av lagen och bara kan njuta av spelet och spänningen utan att ha andan i halsgropen hela tiden. Och det har verkligen varit jämna och spännande och välspelade matchserier och det är jättesvårt att gissa hur det ska gå. 

Och om några dagar börjar dessutom ishockey-VM så då får man sitta och våndas när Sverige ska spela. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för Sverige, speciellt med tanke på att förbundskaptenen Johan Garpenlöv har haft en så tuff tid som ledare. Han förtjänar verkligen att sluta med flaggan i topp. Tyvärr har vi fått ganska många återbud från NHL-spelare, så det ser lite oroande ut. Backsidan är bra, men vi skulle behöva några anfallsstjärnor också. Hoppas att någon passande svensk stjärnspelare som åker ur slutspelet den närmaste veckan tackar JA till VM-spel...

Ta hand om er 💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!