Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 27 februari 2022

Något som aldrig har hänt förut

 I morse väcktes jag ut min lätta slummer av Solstrålen som låg på den andra huvudkudden (jag har en dubbelsäng) och 'pratade'. Normalt sett brukar det betyda att han tycker det är dags att det händer något...men så var icke fallet idag.
Idag ville han tydligen ligga nära mig och mysa?! 


Han som alltid muttrar surt om man försöker lägga armarna runt honom för en kram, eller om man lyfter upp honom för lite kel. Helt enkelt fruktansvärda aktiviteter i hans värld...

Men helt plötsligt kröp han riktigt nära mig... och gav mig lite pussar...och slog sig till ro tätt bredvid mig medan jag försiktigt lade armen om honom💝😭. 
Hur mysigt var inte det?!!!


Och så låg han en stund medan jag scrollade på telefonen och tyckte det var hur mysigt som helst💓.
Den som INTE tyckte det var mysigt var Kaxmörten som satt på golvet och var jättesotis för att Solstrålen helt plötsligt hade tagit hans självklara mysplats i sängen bredvid matte😳🙀😖.

När Tyson blev gammal så blev han helt plötsligt supersocial och ville hälsa på alla. Undrar om Solstrålen istället har börjat bli kelig på äldre da'r??? Man kan ju alltid hoppas; jag har i alla fall väntat på den stunden i 10 år😉😁. 

Hursomhelst, jag är lika tacksam varje morgon för att jag får vakna upp bredvid mina sötnosar och dela den kommande dagen med dem🐾💝🐾. 

Med eller utan gos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!